Indkaldelse GF 2026
Grundejerforeningen for Kometvej
Indkaldelse Generalforsamling 24/03-26
Hermed indkaldelse til foreningens ordinære generalforsamling
TIRSDAG DEN 24. MARTS 2026 KL. 18:00
i mødelokalet hos ATKI A/S på Transportbuen 9
I forbindelse med generalforsamlingen serveres et par stykker smørrebrød og lidt af drikke før den egentlige generalforsamling kl. 19:00.
Vi håber at rigtig mange medlemmer vil møde op på generalforsamlingen og dermed bidrager til at gøre vores grundejerforening endnu bedre.
Af hensyn til traktementet vil vi gerne have en tilmelding, som vi beder jer udfylde og ligge i postkassen senest tirsdag den 17. marts 2026 hos formanden i 3B.
Man kan også maile til formanden: fok@stofanet.dk
NB! Forslag, der af medlemmerne ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, skal være bestyrelsen i hænde, skriftligt eller ved elektronisk kommunikation senest 14 dage før generalforsamlingen. (senest 10. marts 2026.)
Hvis man ikke ønsker at spise, kan man selvfølgelig deltage i generalforsamlingen uden tilmelding. Selve generalforsamlingen starter kl. 19.00.
klip-----------------------------------------------------------------------------------klip
Jeg/vi vil gerne deltage i spisningen og jeg/vi kommer
__________ personer.
____________________ _____
navn hus nr.
Afleveres senest tirsdag den 17. marts 2026 i 3B.
Grundejerforeningen for Kometvej
Referat GF 2026
Generalforsamling tirsdag den 24. marts 2026 i mødelokalet hos ATKI A/S
På Transportbuen 9.
Formanden, Flemming Jensen, bød velkommen til generalforsamlingen. På bestyrelsens vegne foreslog han Vagn Marott (12A) som dirigent. Vagn Marott blev enstemmigt valgt – for 20. gang.
Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen afholdes i henhold til vedtægternes § 14, stk. 1, hvorefter ordinær generalforsamling skal afholdes i marts måned.
Indkaldelsen er sket i overensstemmelse med vedtægternes § 14, stk. 2, med minimum 21 dages varsel ved brev udsendt den 26. februar 2026 samt ved opslag på grundejerforeningens hjemmeside.
Dagsordenen i henhold til Vedtægternes §14 stk. 6 var vedlagt indkaldelsen.
Det blev herefter konstateret, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt og beslutningsdygtig.
Det reviderede og underskrevne årsregnskab samt forslag til budget for indeværende regnskabsår var udsendt forud for generalforsamlingen.
Der var fremmødt 18 medlemmer fra 13 parceller. Da hver parcel har to stemmer, jf. vedtægternes § 12, stk. 2, var der i alt 26 stemmeberettigede til stede.
I henhold til vedtægternes § 8, stk. 4, har medlemmer i kontingentrestance ikke stemmeret. Det blev oplyst, at ingen af de fremmødte var i restance.
Valg af referent:
Kenneth blev valgt som referent af generalforsamlingen.
2. Bestyrelsens beretning for det forgangne år
Bestyrelsesformanden fremlagde beretningen:
Det blev blandt andet oplyst:
Beretningen er desuden vedlagt som bilag 1.
Herefter gennemgik dirigenten beretningen sammen med generalforsamlingen.
Under gennemgangen blev der orienteret om foreningens opslag på hjemmesiden under overskriften “God praksis for Kometvej”. Der blev stillet spørgsmål til baggrunden for de anførte punkter, og det blev præciseret, at disse alene skal forstås som venlige påmindelser om god adfærd og almindelig hensyntagen på Kometvej, og således ikke som bindende regler eller påbud. Det blev endvidere bemærket, at foreningen ikke har myndighed til at regulere adfærd, hverken blandt egne beboere eller personer fra øvrige områder.
Følgende emner blev blandt andet drøftet:
Der blev desuden oplyst, at der inden for de kommende år vil opstå behov for en ny formand. Generalforsamlingen blev derfor opfordret til allerede nu at overveje mulige kandidater.
Der blev spurgt, om bestyrelsen havde overblik over, hvor mange husstande der har installeret varmepumper. Bestyrelsen oplyste, at dette ikke er tilfældet.
Beretningen blev herefter godkendt.
2. Aflæggelse af regnskab for 2025
Kassereren fremlagde det reviderede regnskab for 2025.
Det blev oplyst, at:
Årets resultat udgjorde et overskud på 7.624 kr.
Aktiverne udgjorde:
Der blev spurgt til, om størrelsen på især vejkontoen kunne give anledning til at nedsætte kontingentet. Bestyrelsen oplyste, at man i løbet af 2026 ønsker at indhente et opdateret estimat på omkostningerne ved ny asfaltering af Kometvej, så der foreligger et bedre beslutningsgrundlag.
Bestyrelsen oplyste desuden, at det ikke vurderes hensigtsmæssigt at overføre midler fra driftskontoen til vejkontoen, idet midler på vejkontoen er bundet til vejformål.
Bestyrelsen fremhævede, at det er vigtigt at fortsætte den igangværende opsparing med henblik på forventede fremtidige udgifter, herunder mulig beskatning af grønne arealer, selv om der endnu ikke foreligger konkrete udmeldinger fra Næstved Kommune.
Der var samtidig enighed om, at vejen fortsat har en vis restlevetid, og at en eventuel større renovering bør afvente en mulig etablering af fjernvarme i området.
Regnskabet blev herefter godkendt uden bemærkninger.
4. Indkomne forslag fra medlemmerne
Der var indkommet ét forslag fra Palle, 10B, vedrørende mulighed for etablering af en ekstra indkørsel til egen parcel. Palles forslag blev uddelt skriftligt til de tilstedeværende.
Herefter bad Dirigenten Palle om at uddybe sit forslag.
Bestyrelsens behandling og udtalelse blev herefter oplæst af kassereren.
Udtalelsen er vedlagt som bilag 2
Bestyrelsen lagde blandt andet vægt på:
Bestyrelsen kan på denne baggrund ikke anbefale forslaget.
Det blev samtidig oplyst, at en eventuel etablering under alle omstændigheder ville kræve kommunens tilladelse.
Forslaget blev herefter drøftet på generalforsamlingen.
Efter drøftelsen blev der gennemført skriftlig afstemning. Resultatet blev:
Generalforsamlingen tilkendegav dermed, at man ikke ønskede at anbefale etablering af en ekstra indkørsel.
5. Vedtagelse af budget og fastsættelse af bidrag
Kassereren fremlagde budgetforslaget for 2026.
Budgettet var i hovedtræk baseret på videreførelse af det nuværende niveau og indeholdt blandt andet:
Der blev spurgt ind til posten vedrørende oprensning af brønde. Det blev oplyst, at der er tale om vejbrønde og brønde ved de grønne arealer, og at der i første omgang er afsat midler til at få vurderet behovet.
Der blev også drøftet, hvilken bro der var afsat midler til vedligeholdelse af, samt om der bør rettes henvendelse til naboejendommen/den modsatte side om fælles ansvar. Det blev foreslået, at bestyrelsen tager kontakt herom.
Budgettet blev herefter godkendt.
Det årlige kontingent blev fastsat uændret til 2.500 kr. pr. parcel.
6. Valg af formand
Formanden var på valg og modtog genvalg for en periode på 2 år.
Flemming Jensen blev genvalgt som formand.
7. Valg af bestyrelsesmedlemmer samt suppleant
Det blev oplyst:
Suppleanten var ikke på valg.
Status efter valget:
8. Valg af revisor og revisorsuppleant
Johnny var ikke til stede, Det blev oplyst, at Johnny, via Messenger havde tilkendegivet sin villighed til genvalg.
Johnny blev herefter genvalgt.
Hasse var villig til genvalg som revisorsuppleant og blev genvalgt.
9. Eventuelt
Under eventuelt blev følgende drøftet:
Fjernvarme og alternative varmeløsninger
Der blev orienteret om usikkerheden omkring eventuel fjernvarme i området. Det blev nævnt, at der formentlig kommer yderligere information i løbet af efteråret, men flere udtrykte tvivl om, hvorvidt projektet bliver realiseret.
Palle orienterede om egne undersøgelser af alternative løsninger til gasfyr, herunder et ventilations-/varmeanlæg som muligt alternativ til varmepumpe. Der blev udvekslet erfaringer og interesse for eventuel koordinering, hvis flere på vejen ønsker at undersøge sådanne løsninger nærmere.
Parkering og brug af græsarealer
Der blev rejst spørgsmål om mulighederne for bedre parkeringsforhold, herunder brug af græsarmering eller lignende på udvalgte arealer. Bestyrelsen og generalforsamlingen drøftede problematikken, herunder hensynet til græsslåning, fællesarealernes udseende og tidligere drøftelser af emnet.
Da der ikke var flere bemærkninger, blev generalforsamlingen afsluttet.
Formanden takkede for fremmødet, for god ro og orden samt dirigenten for ledelsen af mødet. Der blev desuden rettet tak til Benny for hans indsats i bestyrelsen.
Referent: Kenneth Ring Dirigent: Vagn Marott Formand: Flemming Jensen
Bilag 1
Bestyrelsens beretning 2026
Medlemmer
Vi er stadig 52 parceller hvoraf 5 er udlejningsejendomme - ingen store ændringer der.
Der har været eller er 4 ejendomme, der har været sat til salg, i den forløbne periode. Det drejer sig om nr. 5B, nr. 17, nr. 20 og nr. 30B. I skrivende stund er nr. 17, 30 B og 5B solgt.
Formand
Jeg har nu siddet som formand siden 2024. Det er mit håb, at der blandt medlemmerne i Grundejerforeningen sidder nogen, der brænder for at blive formand eller som vi siger i vore dage - Forperson. Jeg ser gerne, at det er både mænd og kvinder melder sig og gerne nogen yngre kræfter. Det er jo ikke et Amerikansk Præsident valg.
Bestyrelsen
Bestyrelsen udgøres af 5 medlemmer heraf 1 formand.
Det var dog ikke uden problemer, at få valgt alle 5 bestyrelsesmedlemmer, idet der måtte en ekstraordinær generalforsamling til, før sidste medlem var valgt. Dette er absolut ikke et ønskescenarie, så meld jer meget gerne som kandidat, også for de kommende år.
Bestyrelsen har i perioden 2025 / 2026 i alt afholdt 5 bestyrelsesmøder.
Møderne er gået gnidningsfrit og i fuld enighed om beslutningerne. Tak for det.
Aktivitet
Ikke sket så meget siden sidste generalforsamling. Året har været uden de store udfordringer. Der har dog været et lille problem med en lodsejer, der brugte det fælles græsarealet foran parcellen til opmagasinering af campingvogn og trailer, hvilket var til stor gene for græsslåning. Et venligt brev til husejeren, løste dog problemet.
Episoden medvirkede dog til, at bestyrelsen udarbejdede nogle almene retningslinjer under navnet: GOD PRAKSIS FOR KOMETVEJ, som kan læses på forsiden af Foreningens hjemmeside.
Vejfest
Vejfesten forløb godt igen i Benny’s carport. Foreningen var vært med en velkomst drik inden middagen. Det blev til en meget hyggelig aften. Vejret var igen med os. Dejligt at se, at nye beboer fra Kometvej var med. Formålet med vejfesten er jo også at lære hinanden bedre at kende, at få nogle gode snakke som så kan være medvirkende til, at der skabes større sammenhold blandt beboerne på vejen. Der var ca. 30 deltagere + nogle børn.
Inden spisningen, sørgede Vagn igen i år for planlægning og styring af Petanque spillet og uddeling af præmier til de vindende hold. Meget underholdende. Tak for det Vagn.
Beskæring af træer på Maglebjerg Allé
Park og Vej har som lovet fået fældet eller flyttet 2 træer fra hver gruppe af 4.
Dette har givet den ønskede virkning med mere lys og udsigt mod vest.
Arbejdsgruppen er hermed nedlagt.
Vintervedligeholdelse og græsslåning
Siden sidst er der indgået en ny 3-årig kontrakt med Næstved Haveservice til varetagelse af græsslåning, vintervedligeholdelse m.m.
Vi er fortsat rimeligt tilfreds med Næstved Haveservice med deres indsats med græsslåning og med vintervedligehold i form af saltning og snerydning. Dog har rydning og saltning af fortove ikke været optimal. Dette vil blive taget op i en evaluering i bestyrelsen og tilgå Næstved Haveservice, så det forhåbentlig kan blive bedre når ny sæson kommer.
Fjernvarme
Når man søger på Næstved Fjernvarmes hjemmeside om tilslutning på Kometvej får man følgende oplysninger:
Vi har planer om at tilbyde dig fjernvarme i 2026, med forventet udførelse i 2027 og 2028, hvis vi opnår en tilslutningsprocent på 60% - Det er endnu ikke muligt at tilmelde sig i dit område. Vi kontakter dig når tilmelding er mulig.
Bestyrelsen
Som tidligere nævnt har der ikke været de store udfordringer i bestyrelsesarbejdet.
Jeg vil gerne her til slut takke bestyrelsen for et godt og konstruktivt arbejde i den forløbne periode. Da Benny ikke genopstiller, vil jeg gerne rette en særlig tak til Benny for indsatsen igennem 6 år.
På Bestyrelsens vegne
Formanden.
Bilag 2
Den 16. marts 2026.
Bestyrelsens behandling og udtalelse af sagen Kometvej 10B.
Bestyrelsen har behandlet henvendelsen vedrørende etablering af overkørsel nr. 2 til Kometvej 10B.
I henhold til foreningens vedtægter §6 stk. 2 varetager grundejerforeningen medlemmernes fælles interesser i forbindelse med ejendommene inden for foreningens område.
Bestyrelsen lægger i den forbindelse vægt på, at områdets samlede udformning og ensartede karakter så vidt muligt fastholdes.
Bestyrelsen vurderer, at etablering af en indkørsel på den ansøgte placering vil bryde med den eksisterende struktur for indkørsler på Kometvej og dermed ikke bidrage til en ensartet udformning af området.
Endvidere er bestyrelsen betænkelig i de sikkerhedsmæssige forhold, der er, ved at have 2 udkørsler fra samme parcelhusgrund og som forløber over et fortov.
Yderligere går betænkeligheden også på, at en tilladelse kan danne præcedens for andre parcelhusgrunde på Kometvej, hvilket kan få uoverskuelige konsekvenser.
Bestyrelsen kan derfor ikke anbefale forslaget.
Såfremt du ønsker at gå videre med forslaget, kræver dette under alle omstændigheder Kommunens tilladelse.
Indkaldelse ekstraordinær GF 2025
Hermed indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling:
Tirsdag den 29. april 2025 kl. 19.00
som afholdes i haven på Kometvej 3B
Referat Ekstraordinær GF 2025
Ekstraordinær Generalforsamling tirsdag den 29. april 2025 hos Flemming og Kirsten 3B
Formanden, Flemming Jensen, bød velkommen til den ekstraordinære generalforsamling. På bestyrelsens vegne foreslog han Vagn Marott (12A) som dirigent. Vagn Marott blev enstemmigt valgt .
Dirigenten konstaterede, at der var fremmødt 16 personer. Repræsenterende 13 parceller og 26 stemmer. Da hver parcel har to stemmer, var der i alt 26 stemmeberettigede til stede. Det blev konstateret, at generalforsamlingen er lovligt indkaldt og beslutningsdygtig.
2. Valg af et bestyrelsesmedlem
Frederik Jørgensen 1B blev valgt som nyt bestyrelsesmedlem.
Status efter valget:
Referent: Kenneth Ring Dirigent: Vagn Marott Formand: Flemming Jensen
Grundejerforeningen for Kometvej
Grundejerforeningen for Kometvej.
DEN 28. MARTS 2025
Kære medlemmer af Grundejerforeningen.
Ved Grundejerforeningens ordinære Generalforsamling den 25. marts 2025 var der valg til bestyrelsen. Kun én post skulle besættes, men desværre meldte ingen sig.
Ifølge foreningens vedtægter (§18, stk. 1) skal bestyrelsen bestå af mindst fem grundejere, inklusive formanden. Det krav er i øjeblikket ikke opfyldt. For at leve op til vedtægterne og sikre, at foreningen fungerer som ønsket, har vi brug for ét nyt medlem i bestyrelsen.
Hvorfor melde sig?
At være en del af bestyrelsen er ikke bare en pligt, det er en mulighed for at have indflydelse på dit nærområde, lære dine naboer bedre at kende og være med til at skabe et godt fællesskab. Vi afholder ca. 4 til 5 møder om året af max. 2 timers varighed. Der er ikke decideret mødepligt, idet bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst 3 medlemmer er til stede.
På Generalforsamlingen blev der som en ekstra erkendelse godkendt et erkendtlighedsbeløb til bestyrelsen på 5000,- kr., som bestyrelsen har valgt at dele med 1000,- kr. pr. bestyrelsesmedlem.
En sidste udvej:
Vi håber selvfølgelig, at nogen frivilligt melder sig – men hvis ingen træder frem, er vi som bestyrelse forpligtet til at tage vedtægternes §18 stk. 5 i brug. Denne paragraf fastslår, at alle medlemmer af grundejerforeningen er pligtige til at modtage valg som medlem af bestyrelsen og virke i denne funktion i mindst en valgperiode inden for hver 10 års periode.
Lad os undgå at tvinge nogen – meld dig i stedet frivilligt og vær med til at gøre en positiv forskel i din forening!
Vi glæder os til at byde et nyt bestyrelsesmedlem velkommen.
Med venlig hilsen
På bestyrelsens vegne
Flemming J.
Formand
Grundejerforeningen for Kometvej
Indkaldelse til Ekstraordinær Generalforsamling
Tirsdag den 29. april 2025 kl. 19.00
som afholdes i haven på Kometvej 3B
hvor vi håber på godt vejr.
Dagsorden:
2. Valg af et bestyrelsesmedlem