Bestyrelsesmøder 2024

Bestyrelsesmøde 14. maj 2024

Tilstede:

Flemming Jensen

Benny Nissen

Hasse Vad

Ole Jensen

Claus Lilleø

Kenneth Ring (Referent)

 

Referat af bestyrelsesmøde:


  1. Dagsordenen blev godkendt af de tilstedeværende.

 

     2. Referat fra sidste møde blev godkendt og underskrevet af de                               tilstedeværende.

 

     3. Status på økonomi/restancer viser at Foreningens økonomi er solid og fri             for restancer.

         Hasse Vad uddeler girokort til betaling af kontingent til                                           grundejerforeningen fredag den 17. maj, med betalingsfrist den 31. maj               2024.

 

     4. Diverse overdragelser – Bank – E-mail – E boks

         Det blev besluttet, at Hasse Vad og Formand Flemming Jensen hurtigst               muligt afholder et møde for at sikre en korrekt overdragelse af bank,

         e-mail og e-Boks til den nye formand. Status på dette vil blive givet på                 næste bestyrelsesmøde.

 

     5. Fastlæggelse af sommerfest.

         Arrangementet afholdes den 17. august 2024 kl. 17:00 i Benny Nissens               carport. Benny laver indbydelser, der sendes ud i midten af juni.                           Bestyrelsen aftaler endeligt via e-mail, hvem der gør hvad i forhold til det             praktiske, så en plan kan præsenteres på næste bestyrelsesmøde, med             udgangspunkt i følgende forslag:

 

    • Benny bestiller borde og stole. Vi har brug for hjælp til afhentning og opsætning. Interesserede hjælpere kan kontakte Benny Nissen

 

    • Deltagerne medtager selv kød. (beregnet til grill)

 

    • Tilbehør bestilles udefra, og Benny undersøger alternativer, der præsenteres og besluttes via mail i bestyrelsen.

 

    • Hasse har en kulgrill, men der er behov for en kulgrill mere. Den kan evt. købes via grundejerforeningens budget, medmindre en beboer vil stille en til rådighed, hvis dette er tilfældet, kan Hasse kontaktes.

 

    • Benny kontakter Vagn i 12A vedr. underholdning.

 

      6. Eventuelle meddelelser.

          Bestyrelsesfest afholdes den 21. juni hos Flemming og Kirsten 3b.

          Hasse fremsender kontrakten for vedligeholdelse af fællesområderne                  som Kenneth lægger ind på hjemmesiden.

 

       7. To-Do liste

           Kenneth vil sikre, at den er opdateret i forhold til den nuværende                         situation. Kenneth vil også tage ansvar for fremtidige opdateringer af                   listen. Dette inkluderer blandt andet udskiftning af batteriet                                   hjertestarteren i april 2028 samt tilføjelse af status fra vejtræsgruppen.

 

       8. Dato for næste møde

           Tirsdag den 6. august 2024 kl. 19.00, hos Claus 36a

 

       9. Eventuelt

           Bestyrelsesmedlemmer opdateres på hjemsiden af Kenneth.

 

          Flemming udarbejder et udkast til en flyer, der skal promovere Kometvejs            hjemmeside og Facebook-gruppe. Udkastet præsenteres for bestyrelsen            via mail, hvor der træffes beslutning om den endelige udformning.                        Herefter står Flemming for uddeling af flyeren til beboerne på Kometvej.

 

          Vejtræsgruppen har udarbejdet et dokument, som ønskes underskrevet              af alle berørte beboere. Dokumentet vedrører problematikken med de                  store/høje vejtræer langs Maglebjerg Allé, der skygger for meget. Status              for dette vil blive præsenteret på næste bestyrelsesmøde. Det er aftalt at            hvis et flertal af de berørte beboere har tilkendegivet enighed i                              beskæring/reducering af vejtræer, vil der på grundejerforeningens vegne            blive skrevet til Næstved Kommune Park og vej. 

Bestyrelsesmøde 07. marts 2024

Tilstede:

Benny Nissen

Hasse Vad

Ole Jensen

Kenneth Ring

Bo Richter (midlertidig referent)

 

Fraværende med afbud

George Markhovski


Formanden bød velkommen.

 

  1. Dagsordenen blev godkendt af de fremmødte.
  2. Referat fra sidste møde blev godkendt og underskrevet af de fremmødte.
  3. Status økonomi/restancer: Foreningen har en solid økonomi uden restancer.
  4. Forretningsorden: Formandens udarbejdede forretningsorden for bestyrelsens arbejde er godkendt.
  5. Bestyrelsen har godkendt Næstved Haveservice tilbud for beskæring af vejtræer på Kometvej.
  6. Foreningens bank, Arbejdernes Landsbank har hævet diverse gebyrer der medfører en merudgift på ca 100kr om måneden.
  7. Fibernet: Norlys reetablerer de opgravede områder i løbet af foråret.
  8. Blomstereng: Park og Vej går primært efter en blomstereng der er relativ billig at etablere og vedligeholde, men til gengæld ikke særlig pæn. Bestyrelsen foreslår at der nedsættes en arbejdsgruppe der skal videreføre arbejdet.
  9. Generalforsamling: Der er p.t. ingen der har meldt sig som frivillige til at træde ind i bestyrelsen.
  10. Behandling af indkomne forslag: Vejtræer på Maglebjerg Alle: Træerne er blevet foreslået beskåret. - Emnet tages op på Generalforsamlingen under eventuelt og der nedsættes en arbejdsgruppe med berørte grundejere til at bearbejde sagen. Etablering af parkeringspladser for den enkelte grundejers egen regning. Forslaget er tidligere behandlet på en generalforsamling og forkastet. Der ses ikke at egenbetaling medfører yderligere fordele hvorfor bestyrelsen fastholder afslaget.
  11. Eventuelle meddelelser: intet
  12. To-Do listen: Intet
  13. Eventuelt: Intet
  14. Dato for næste møde: fastsættes umiddelbart efter Generalforsamlingen.

Bestyrelsesmøde 22. januar 2024

Tilstede:

Benny Nissen

Hasse Vad

Ole Jensen

Kenneth Ring

Georg Markhovski (Referent)

 

Dagsorden:

  1. Velkommen ved formand Benny Nissen - Formanden bød velkommen.
  2. Godkendelse af sidste referat - Referatet godkendt, uden bemærkninger.
  3. Status for økonomi/restancer - Ingen i restance. Resultat for 2023 og budget for 2024 blev gennemgået. Beskæring af træer skal tilføjes til budget for 2024.
  4. Forretningsorden godkendelse - Forretningsorden blev godkendt og underskrevet.
  5. Håndtering af e-mails og e-Boks til foreningen - Formand (Benny) skal stå for det og skal have adgang til begge. E-mail adresse skal tilføjes til hjemmesiden.
  6. Fibernet reetablering status - Skal fotograferes (Bo)og sendes til udbyder.
  7. Blomstereng - Kommunen skal komme med et oplæg. De har dog travlt lige for tiden.
  8. Planlægning af generalforsamling - Skal afholdes igen hos ATKI den 19/03 kl.18 med fælles spisning. Invitationer skal uddeles og duplikeres på hjemmesiden. Ny formand søges, da Benny genopstiller ikke, dog står til rådighed for at hjælpe den kommende formand.
  9. Behandling af indkomne forslag /Eventuelle meddelelser - Ingen indkomne forslag.
  10. ”TO DO liste” - Blev opdateret og skal holdes ajour fremover.
  11. Eventuelt - Ingen bemærkninger.
  12. Næste møde - Planlagt den 07/03 hos Benny.